När man betalar för bajs

Ser att jag är riktigt usel på uppdatering men tjoohoo här kommer ett livstecken. Förra veckan svängde vi förbi stugan. Jag såg till att fåglarna fick bada i fågelbadet som jag byggt åt de små liven. 
Jag fick även för mig att  styra upp gräsmatta och buskar, rensade rent och allt eldades sedan upp. Hade Ernst
sett mig jobba hade han blivit stolt.

  "Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck."


Snyggt och grönt blev det till slut. Hunsad, det är man...




I dag fick det bli lite mer ordning och pysslande i trädgården hemma. Om jag hade fått bestämma (återigen, hunsad) så hade jag hällt mossförgörare på hela tomten men nu fick jag istället en djupare insikt i att bajs är effektivt men dyrt! En påse avföring = 299:- för 2kvm, jag har nog aldrig insett värdet på skit tidigare. Så nu ska skiten kurera mossmattan därute. Får jag inte golfbanekvalité så kommer jag att köpa mossförgörare i smyg....

Äntligen har Kronblom, regnmätaren också fått en egen plats i trädgården. Sweet!






Tjohejsan gonatt!
Krizz~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0