När man kommer hem..

Bilköerna har blivit olidligt långa nuförtiden när man ska ta sig hem norr om stan. Man är jättehungrig och försöker att tänka på annat än mat mat mat! När man väl kommer hem ser soffan så mysig ut trots att man inte har tid för slacking. Skramalade ihop en god plocktallrik med korv, haloumi, avocado blandning. Tiden går åt väldigt fort, hann städa undan, hänga lite tvätt och promenera runt kvarteret och därefter var det dags att sova.

Hann även med att sitta och se över våra försäkringar och vilka vi ska ha framöver. Detta är inte lätt. Det ringer en Påååli varje dag från något försäkringsbolag och väntar  ivrigt  på att vi ska välja dem. Det här är en jäkla djungel, man måste läsa på ordentligt för att dels inte överförsäkra sig men också se till vilka risker man själv skulle kunna råka ut för. För att inte tala om språket och alla klausuler samt beskrivningar som ger utrymme för spekulation. Det kan göra en fullständigt galen. Jag minns att när jag var yngre så hade vi inte ens en hemförsäkring. Pappa tyckte att det var jäkla onödigt, betala en massa pengar och inte få valuta för det. Så fort jag flyttade hemifrån tecknade jag en illa kvickt, jag är inte lika modig. I Sverige har vi relativt bra skydd med Ex. kollektivavtal på jobbet och fackliga förmåner. Vi har också rätt till sjukvård och behöver inte betala en hel årslön för att ligga på sjukhus i några dagar. Ingen kan neka dig vård. Skulle allt tryta i slutändan så finns det stöd att få, det gäller bara att man vet sina begränsningar och vilka förutsättningar man har. Dock är det onödigt att ta allt för onödiga risker. Speciellt om man även är involverad så att det också skulle kunna gå ut över någon annan.

Nu får alla ha en riktigt bra dag för det tänker jag ha!

//Krizz~



Matkassen med bälte på! :)
Det är bäst att maten färdas säkert!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0