Mera snö och mindre trö...

Vilken superjul, vitt just överallt, snön har kommit hit och det är jättefint. Det bara öser ner och när man tror att det ska ta slut så kommer det ännu mer. Jag har precis tänt en brasa o lyssnar på sista timmen av Musikhjälpen på radion. Jag ska ta och vila en stund innan jag åker iväg och handlar.

Hela helgen har det skruvats och fixats i köket. Nu känner man att det ska bli oerhört skönt att få tillbaks den ytan. Installerade diskmaskinen och den spinner som en liten katt. Halva förmiddagen fick jag fixa i tvättstugan och dona med markservice. Ordnade mat i stormköket ute i snöyran. Jag har fått skotta och gjorde även en liten stig in till trädgården, så att man kan ta sig runt huset. Försökte göra en sketen snögubbe, finns ingen alls i området, då de lata ungarna sitter inne o spelar tv spel. Men det gick inte krama denna snö. Får vänta lite. Synn!

Julgranen har också kommit på plats, och det luktar jul. Så fin den lille. Hoppas han lever en stund.


Trevlig kväller...




Krizz~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0